tisdag 23 augusti 2011

Asfint brev samt: vem borde be om ursäkt?

Jag fick ett brev från två extremt urgullia unga damer som var och lyssnade på Tankesmedjan i Almedalen i somras, dom skämde bort mig med smicker i både ord och bild. T ex dessa porträtt:

Måste fråga igen, have I been working out???

Tusen tack Anna och Helle! Men asså en grej: dom som hör av sig och vill säga nåt snällt om t ex den här bloggen eller min bok börjar ofta sitt t ex mejl med att be om ursäkt för att dom hör av sig, föreslår att dom själva är jobbiga (ni är INTE jobbiga, ni gör mig asglad), och sen skriver dom det snälla dom skulle säga. Mens dom (män) som skriver till mig, främst till min Tankesmedjan-mejl då, att jag är rasförrädare/kommunisthora/vanlig hora, dom ber aldrig om ursäkt för att dom skriver. Fast dom är uppenbarligen asjobbiga. Så kära alfahanne_84, absolut_svensk56789098765 och allt vad ni heter, hur vore det om ni 1) drog åt helvete och slutade trakassera alla kvinnor/invandrare/HBTQ-personer som syns i media eller 2) åtminstone formulerade era mejl såhär:

"Hej, alltså förlåt för att jag tar upp din tid genom att mejla dig nu, du tycker säkert att jag är jättetöntig och jobbig, men jag skulle i alla fall bara vilja säga att du är en jävla hora. Det var allt från lilla mig."

Läs också Livs Strömquists krönika på temat "näthat".
Sara

18 kommentarer:

Tyra Blomster! sa...

åhhhhhhhhhhhhhhhhhh sara du är bäst bäst bäst bäst bäst!
jag är med dig i din kamp mot näthat o rassism ska du veta!

en av mina största intressen är att nätälska! Man blir faktist glad själv och gör världen till en bättre plats. Ett annat sätt för att göra världen bättre (förutom att kedja fast sig vi carl bildts högerben och skrika "vad ska vi göra? krossa kapitalismen, När? NUUU" )är att man är en asccol serietecknare och radiomänniska som du! Jag blir fakist sårad själv när folk näthatar mot folk som du, sara. Du ska inte behöva ta sån skit och även om du inte tar den skiten som dom där sexist-asen ger dig så ska du inte behöva få sån skit heller! DU ÄR HELT UNDERBAR!!!! Jag kommer alltid att älska dig! jag blir typ glad av att bara tänka på dig :D

och med detta sagt säger jag inte heller förlåt! Jag säger istället tack för att du finns och varsego för den här kommentatren även om det är det minsta jag kunde göra för dig, jag skullle kunnat stara en SaraHansson-parad där alla hade plakat med dina serier på eller kjedja fast carl bildt (han blir väldig fastkedjad i saker) i ett rum där han bara fick lyssna på dina krönikor tills han skärper sig.


Syns i nästa bloggkomentar!

Tyra Blomster! sa...

ps till simon svensson : det där med att kedja fast carl bilt var bara ett skämt, oroa dig inte

Anonym sa...

för låt att jag frågar men vill du gifa dig med mig ?

Unknown sa...

Du är typ bäst. That is all.
Ha det bra!

Tomas Antila sa...

haha, jätteroligt ju!

Sara Hansson sa...

Tyra: Du är för god!

Anonym: Jag tror inte jag är redo för det såhär tidigt in i vår relation! Det är ändå ett stort steg.

Johanna: Du kan va bäst! Tack för din love.

Vän Av Vänster sa...

Alla borde kalla varandra hen, bo i vegankollektiv och vara åtminstone lite bisexuella. Tycker jag som kommer från vanliga människor och vet att araber inte är förprogrammerade till kriminalitet.

Erik S sa...

Vad är motsatsen till näthat? Blire det "nätälsk"? Vad det än är vill jag förmedla lite av denna vara:

Tänk om fler kvinnor i världen vore som Sara och Liv. Vilken underbar värld det hade varit! Ni är helt underbara och får mig verkligen att tro att framtiden kan bli ljus. Försvinn aldrig från samhällsdebatten! Ni behövs som motpol till alla negativa trångsynta krafter.

Hälsar en 32 år gammal helsvensk vit man i kostym.

emil sa...

erik s: nätkärlek.

Anonym sa...

Håller med föregående talare och så vidare. Sluta aldrig. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit snurrig av HUR BRA DU ÄR.

Sara Hansson sa...

Ni är så goa mot mig! En puss till var och en

rebecca sa...

tror eventuellt att jag älskar dig lite. du är så väldigt toppenbra.

Anonym sa...

Haha sjukt kul!
/Jens-Hugo

Anonym sa...

P.s
Om det inte funkar med Anonym är jag aldrig omöjlig
JH

det du! sa...

Du är den finaste personen på hela Jordklotet!

Karpstryparn sa...

Att kalla meningsmotståndare för jävla hora är bara löjligt.
Sådant kommer från idioter som inte har argument. Säkert är den dåren vänsterextremist som utger sig för att vara rasist (utger sig förresten, vänsterextremister ÄR ju rasister).

Bry dig inte om det fanskapet, kör hårt!

Mirja sa...

JAG ÄLSKAR VI HÅLLER PÅ MED EN VIKTIG GREJ!

Sara Hansson sa...

:-) Ni är för gullia. Tack för allt snällt!